ZADANIA NA ROK 2020/2021

I.  „Ogród Doświadczeń”;
II.  „Kto Ty jesteś? Polak mały”

"Ogród doświadczeń"- kształtowanie opiekuńczej postawy dziecka wobec roślin oraz pokazywanie walorów estetycznych, harmonii panującej w przyrodzie oraz zaangażowanie dzieci do udziału w pracach pielęgnacyjno- porządkowych  w ogródku przedszkolnym.

  1. Prowadzenie prac ogrodniczych w małych grupach, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa
  2. Wygospodarowanie fragmentu ogrodu na łąkę kwietną- prowadzenie obserwacji ekosystemu
  3. Systematyczne wzbogacanie sprzętu ogrodniczego
       • Kompostownik,
       • Tyczki do prowadzenia fasoli i pomidorów
  4. Wykorzystanie w pracy z dziećmi 6- letnimi scenariuszy zajęć opracowanych przez Fundację Banku Ochrony Środowiska w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Tradycyjny Sad”
  5. Udział w warsztatach/ spacerach edukacyjnych organizowanych przez Centrum Edukacji Ekologicznej „Symbioza”
  6. Kontynuowanie współpracy z autorką Programu „Bezpieczne Gniazdo. Ruch w Naturze”  i kontynuacja realizacji  jego założeń
  7. Organizacja zabaw z zakresu integracji sensorycznej, położenie nacisku na wielozmysłowe poznawanie otoczenia
  8. Organizacja zajęć w ogrodzie przedszkolnym; obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze itp.
  9. Organizacja spotkań ze specjalistami np. ogrodnik, pszczelarz, florysta
  10. Zabawy badawcze - „Co kryje wnętrze kwiatu?” – wykorzystanie szkieł powiększających i mikroskopu  
  11. Zabawy matematyczne; klasyfikacja kwiatów ze względu na wybrane cechy, przeliczanie, tworzenie kwiatowych rymów
  12. „Malujemy w plenerze” - prace plastyczne z wykorzystaniem sztalug
  13. „Rośliny zielne w ogrodzie” - poznanie gatunków, zabawy badawcze, przyrodnicze
  14. Stanisław Wyspiański i jego „Zielnik” - tworzenie zielnika
  15. „Bal Kwiatów”
  16. Relaksacja w ogrodzie; słuchanie odgłosów przyrody; nagrywanie śpiewu ptaków, szumu wiatru
  17. Przestrzeganie procedur bezpieczeństwa; wprowadzenie i utrwalanie podstawowych zasad higieny; modyfikacja kodeksów poszczególnych grup wiekowych


„Kto Ty jesteś? Polak mały” - kultywowanie tradycji regionalnych i narodowych oraz kształtowanie odpowiedzialności za dziedzictwo kulturowe własnego kraju

 

  1. Poznanie kultury i tradycji Polski, uczestnictwo w obrzędach związanych ze świętami i uroczystościami
  2. Gromadzenie i oglądanie pocztówek z różnych miast i regionów Polski, wykonanie albumów „Nasze Podróże po Polsce”
  3. Poznawanie wybranych regionów Polski; Bajki i baśnie polskie, słuchanie nagrań polskich utworów muzycznych, nauka wybranych tańców ludowych
  4. Kształtowanie postaw prospołecznych poprzez udział w akcjach charytatywnych
  5. „Korona dla  Królowej Jadwigi” – małopolski konkurs plastyczny
  6. Udział w ogólnopolskim projekcie „Idź Ty lepiej sobie Koziołeczku szukać swego Pacanowa”
  7. Przybliżenie dzieciom nowo przyjętym do placówki postaci patronki oraz odsłuchanie i nauka hymnu przedszkola
  8. Prowadzenie Kroniki Przedszkola
  9. Poznajemy polską literaturę :
       • Cykliczne spotkania z bibliotekarzem oraz rodzicami– słuchanie wybranej literatury .
       • Udział dzieci w konkursach plastycznych oraz zajęciach organizowanych przez bibliotekę /Pedagogiczna, publiczną /






projekt i wykonanie magoosek@gmail.com