ZADANIA NA ROK 2020/2021
I. „Ogród Doświadczeń”;
II. „Kto Ty jesteś? Polak mały”
"Ogród doświadczeń"- kształtowanie opiekuńczej postawy dziecka wobec roślin oraz pokazywanie walorów estetycznych, harmonii panującej w przyrodzie oraz zaangażowanie dzieci do udziału w pracach pielęgnacyjno- porządkowych w ogródku przedszkolnym.
- Prowadzenie prac ogrodniczych w małych grupach, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa
- Wygospodarowanie fragmentu ogrodu na łąkę kwietną- prowadzenie obserwacji ekosystemu
- Systematyczne wzbogacanie sprzętu ogrodniczego
• Kompostownik,
• Tyczki do prowadzenia fasoli i pomidorów - Wykorzystanie w pracy z dziećmi 6- letnimi scenariuszy zajęć opracowanych przez Fundację Banku Ochrony Środowiska w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Tradycyjny Sad”
- Udział w warsztatach/ spacerach edukacyjnych organizowanych przez Centrum Edukacji Ekologicznej „Symbioza”
- Kontynuowanie współpracy z autorką Programu „Bezpieczne Gniazdo. Ruch w Naturze” i kontynuacja realizacji jego założeń
- Organizacja zabaw z zakresu integracji sensorycznej, położenie nacisku na wielozmysłowe poznawanie otoczenia
- Organizacja zajęć w ogrodzie przedszkolnym; obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze itp.
- Organizacja spotkań ze specjalistami np. ogrodnik, pszczelarz, florysta
- Zabawy badawcze - „Co kryje wnętrze kwiatu?” – wykorzystanie szkieł powiększających i mikroskopu
- Zabawy matematyczne; klasyfikacja kwiatów ze względu na wybrane cechy, przeliczanie, tworzenie kwiatowych rymów
- „Malujemy w plenerze” - prace plastyczne z wykorzystaniem sztalug
- „Rośliny zielne w ogrodzie” - poznanie gatunków, zabawy badawcze, przyrodnicze
- Stanisław Wyspiański i jego „Zielnik” - tworzenie zielnika
- „Bal Kwiatów”
- Relaksacja w ogrodzie; słuchanie odgłosów przyrody; nagrywanie śpiewu ptaków, szumu wiatru
- Przestrzeganie procedur bezpieczeństwa; wprowadzenie i utrwalanie podstawowych zasad higieny; modyfikacja kodeksów poszczególnych grup wiekowych
„Kto Ty jesteś? Polak mały” - kultywowanie tradycji regionalnych i narodowych oraz kształtowanie odpowiedzialności za dziedzictwo kulturowe własnego kraju
- Poznanie kultury i tradycji Polski, uczestnictwo w obrzędach związanych ze świętami i uroczystościami
- Gromadzenie i oglądanie pocztówek z różnych miast i regionów Polski, wykonanie albumów „Nasze Podróże po Polsce”
- Poznawanie wybranych regionów Polski; Bajki i baśnie polskie, słuchanie nagrań polskich utworów muzycznych, nauka wybranych tańców ludowych
- Kształtowanie postaw prospołecznych poprzez udział w akcjach charytatywnych
- „Korona dla Królowej Jadwigi” – małopolski konkurs plastyczny
- Udział w ogólnopolskim projekcie „Idź Ty lepiej sobie Koziołeczku szukać swego Pacanowa”
- Przybliżenie dzieciom nowo przyjętym do placówki postaci patronki oraz odsłuchanie i nauka hymnu przedszkola
- Prowadzenie Kroniki Przedszkola
- Poznajemy polską literaturę :
• Cykliczne spotkania z bibliotekarzem oraz rodzicami– słuchanie wybranej literatury .
• Udział dzieci w konkursach plastycznych oraz zajęciach organizowanych przez bibliotekę /Pedagogiczna, publiczną /